Innowacyjne znieczulenia Wand! Bez zastrzyków, bez bólu, bez stresu!
Technologia Wand służy do bezpiecznego, bezbolesnego podawania płynu  znieczulającego przed zabiegami stomatologicznymi, gdyż pozwala absolutnie zminimalizować lub całkowicie zlikwidować dwie główne przyczyny, które są źródłem bólu przy aplikacji znieczulenia.

…I bez uczucia odrętwienia po zabiegu
Ponadto Wand możliwia lekarzowi stosowanie takich technik znieczuleń, które dają pacjentowi dodatkowe  korzyści – pełną sprawność mimiczną, co oznacza, iż wychodząc z gabinetu pacjent może normalnie mówić, uśmiechać się i jeść.

Mamy wszystko pod kontrolą!
Cały zabieg znieczulenia jest  przeprowadzany pod kontrolą komputera, który w całości steruje parametrami wpływającymi na komfort, bezpieczeństwo i skuteczność podczas podania znieczulenia, zaś sam płyn znieczulający jest wprowadzany przez lekarza za pomocą specjalnych końcówek aplikacyjnych.
Lekarz stosujący Wand używa tych samych, bezpiecznych  przebadanych preparatów znieczulających (anestetyków), które są stosowane w znieczuleniach aplikowanych tradycyjnie (strzykawką).
Jednak sam zabieg znieczulenia wygląda i przebiega zupełnie inaczej. Łagodnie, komfortowo, bez bólu.

Dlaczego znieczuleniem Wand-em nie boli ?
W technologii Wand są wykorzystywane końcówki aplikacyjne, które co prawda posiadają igłę ale funkcjonują i wyglądają całkowicie inaczej niż strzykawka.
Pasaż końcówki Wand w tkankach pacjenta wygląda zupełnie odmiennie, niż przy zwykłym zastrzyku.

Końcówki aplikacyjne Wand umożliwiają lekarzowi bezpieczne i bezbolesne podanie znieczulenia. Specjalna, rotacyjna, unikalna technika prowadzenia końcówki w tkankach sprawia, iż pacjent nie odczuwa jej obecności w tkankach.
Dzieje się tak również dlatego, iż cały czas trakcie wprowadzania w głąb tkanek igły aplikowany jest płyn znieczulający. Płyn tworzy pewnego rodzaju osłonę na czubku igły – tzw. płaszcz anemizacyjny. Oznacza to, iż do tkanek dociera najpierw środek znieczulający, a dopiero potem, do znieczulonych już tkanek, zbliża się igła. W efekcie igła porusza się w znieczulonych już tkankach i dlatego pacjent nie odczuwa jej obecności.
Za pomocą końcówki Wand płyn jest aplikowany z prędkością fizjologiczną, tzn. taką, która pozwala tkankom na bieżąco wchłaniać dostarczany płyn – nie tworzy się wysokie ciśnienie, dlatego nie ma przykrego odczucia rozpierania.
Komputer cały czas kontroluje, czy tempo aplikacji jest właściwe, poniżej poziomu destrukcji tkanek o odczuć bólowych.

A czas gra na naszą korzyść…
Podanie znieczulenia przy pomocy Wand trwa nieco dłużej niż w tradycyjnym znieczuleniu, bo ok. 3 min. w zależności od miejsca i techniki znieczulania, jednakże natychmiast po zakończeniu aplikacji tkanki są już znieczulone- nie trzeba czekać, aż znieczulenie zacznie działać – jak w przypadku zwykłych znieczuleń, lecz można od razu przystąpić do zabiegu.

Źródło: Materiały informacyjne Wand – FM Produkty Dla Stomatologii.

Znieczulewnia Wand