Leczenie implantologiczne

Leczenie implantologiczne to doskonałe rozwiązanie dla osób, które posiadają braki w uzębieniu, lecz nie chcą zdecydować się na ruchome uzupełnienia protetyczne. Metoda ta polega na wszczepieniu implantu, którego zadaniem jest zastąpić brakujące korzenie zębów. Implant jest również filarem pod przyszłe korony protetyczne, mosty porcelanowe, bądź inne protezy, odtwarzające większe przestrzenie międzyzębowe.

Konsultacja implantologiczna

Konsultacja implantologiczna jest pierwszym etapem leczenia implantologicznego. Jest niezbędna w celu stworzenia indywidualnego planu leczenia. Podczas niej lekarz implantolog wykonuje zdjęcia rentgenowskie, które najlepiej odzwierciedlają stan kości poddanej zabiegowi oraz wyciski, niezbędne do sporządzenia modeli diagnostycznych, oceniających zgryz pacjenta.

Indywidualny plan leczenia to podstawa!

Materiały i informacje zgromadzone podczas konsultacji implantologicznej służą szczegółowemu zaplanowaniu każdego etapu leczenia implantologicznego. Na tym etapie implantolog musi również poinformować pacjenta o okresie trwania leczenia i kosztach finansowych z tym związanych.

Na czym polega zabieg wszczepienia implantu?

Podczas zabiegu lekarz dentysta wkręca implant, czyli niewielką tytanową śrubkę, w kość żuchwy lub szczęki. Materiał, z którego wykonana jest śruba nie wywołuje żadnych reakcji alergicznych w ludzkim ciele.
Ma ona zastąpić naturalny korzeń zęba. Gdy implant zostaje umieszczony w jamie ustnej pacjenta dochodzi
do zrostu pomiędzy tkanką kostną, a tytanową powierzchnią. Zabieg wszczepienia implantu jest bezbolesny, ponieważ lekarz dentysta stosuje podczas niego znieczulenie miejscowe. Gdy znieczulenie ustąpi pacjent może odczuwać lekkie dolegliwości bólowe w związku z mechaniczną pracą wykonaną w tkance kostnej, jednakże ból ten mija po kilku dniach.

I co dalej?

Proces gojenia i integracji implantu z tkanką kostną trwa od 3 do 6 miesięcy i w ciągu tego okresu zakładana zostaje tymczasowa korona protetyczna lub most protetyczny. Po upływie wymaganego czasu korona zostaje zastąpiona porcelanową odbudową protetyczną.

Cechy wyróżniające implanty od tradycyjnych rozwiązań protetycznych:

• minimalizują zanik kości,
  • nie wymagają szlifowania zdrowych zębów,
  • zachowują stosowny do wieku wygląd,
  • dają większą pewność siebie, poprawiają jakość i komfort życia.

Kształt implantu jest zbliżony do kształtu naturalnego korzenia zębowego. Dzięki umiejętnościom lekarza dentysty i możliwościom nowoczesnych technologii, odbudowy protetyczne umieszczane na implantach niczym nie różnią się od naturalnych zębów i idealnie wkomponowują się w jamę ustną.
Implant dentystyczny jako jedyne rozwiązanie w stomatologii nie maskuje braku zębowego, ale zastępuje, funkcjonuje i wygląda jak zupełnie nowy ząb. Dodatkowo chroni przed deformacją łuków zębowych oraz niekorzystną zmianą wyglądu twarzy.

Wszczepianiem implantów w Stomatologia Koło zajmują się
dr. n. med. Piotr Osica