Periodontologia

Periodontologia to dziedzina stomatologii, która koncentruje się na diagnozowaniu, leczeniu i profilaktyce chorób przyzębia i tkanek okołowierzchołkowych zębów. Zapewnienie zdrowia dziąseł oraz utrzymanie stabilności struktury podtrzymującej zęby to główne cele periodontologii.

W naszej klinice skupiamy się na zapewnieniu kompleksowej opieki w zakresie leczenia i prewencji chorób przyzębia. Wykonujemy szereg różnorodnych zabiegów periodontologicznych:

• skaling poddziąsłowy
  • kiretaż
  • leczenie kieszonek dziąsłowych
  • szynowanie zębów
  • chirurgia periodontologiczna

Skaling poddziąsłowy

To dogłębne oczyszczanie w celu usunięcia płytki nazębnej, kamienia nazębnego oraz bakterii zgromadzonych wokół korzeni zębów, głęboko w kieszeniach dziąsłowych. Zabieg skalingu poddziąsłowego jest często wykonywany u pacjentów cierpiących na zaawansowaną postać choroby przyzębia, zwanej zapaleniem przyzębia.

Kiretaż zębów

Kiretaż zębów to procedura wykonywana przez specjalistę periodontologii, mająca na celu usunięcie płytki nazębnej, kamienia nazębnego oraz martwej tkanki z powierzchni korzeni zębowych oraz kieszonek dziąsłowych. Jest to często stosowany zabieg w leczeniu zaawansowanej postaci choroby przyzębia.

Leczenie kieszonek dziąsłowych zębów

Leczenie kieszonek dziąsłowych polega na dokładnym oczyszczeniu i dezynfekcji przestrzeni międzyzębowych oraz leczeniu stanów zapalnych dziąseł.

Szynowanie zębów

Szynowanie zębów to jeden z możliwych etapów leczenia chorób przyzębia – ma na celu unieruchomienie zębów rozchwianych z powodu paradontozy, czy też urazów mechanicznych. Zabieg polega na połączeniu ich ze sobą za pomocą specjalnego materiału- szyny z materiału zawierającego włókno szklane, dzięki czemu uzyskuje się efekt unieruchomienia i umocnienia zębów.

Zabieg szynowania umożliwia znaczne wydłużenie użytkowania naturalnych zębów, odkładając w czasie konieczność wszczepienia implantów lub wykonania ruchomych uzupełnień protetycznych. Hamuje także rozwój chorób przyzębia. Co jednak najważniejsze, zabieg pozytywnie wpływa na samopoczucie i komfort pacjenta, przywracając możliwość normalnego spożywania posiłków.

Chirurgia periodontologiczna

Zabiegi chirurgiczne mające na celu poprawę zdrowia dziąseł, regenerację tkanek oraz odbudowę utraconego podparcia zębów. Procedury, podczas których chirurgicznie wydłuża się koronę zęba lub pokrywa się recesję dziąseł.

Zabiegami z dziedziny periodontologii w Stomatologia Koło zajmuje się
lek.dent. Magdalena Janik-Zając