Co robić, gdy dziecko boi się wizyty u dentysty?

Często dziecko boi się wizyty u dentysty, ponieważ nie wie czego może się spodziewać. Czym wcześniej rodzic uda się z dzieckiem do gabinetu stomatologicznego, tym lepiej. Nie warto zwlekać, gdyż może się okazać, że dziecko rozboli ząb i pierwsza wizyta będzie się kojarzyła niestety z bólem. Jeśli pierwsza wizyta dziecka w życiu w gabinecie jest wymuszona bólem, to trudno się dziwić, że tak będzie się kojarzyć i budzić odrazę. Mimo to leczenie musi być podjęte.

Jeśli stan uzębienia jest bardzo zły, a dziecko odmawia współpracy, należy rozważyć leczenie w sedacji, tj, z użyciem gazu rozweselającego, który również posiadamy w ofercie. Po opanowaniu sytuacji bólowej należy prowadzić dziecko u przyjaznego lekarza, w sposób planowy, bez bólu i dążąc do profilaktyki.

Jeśli natomiast rodzic w odpowiednim czasie uda się z dzieckiem po raz pierwszy do gabinetu stomatologicznego, wizyta będzie miała charakter adaptacyjny: dziecko zapozna się z wyposażeniem gabinetu, usiądzie na fotelu dentystycznym, porozmawia z lekarzem dentystą, który przeprowadzi przegląd jamu ustnej, a na koniec otrzyma nagrodę dzielnego pacjenta - to wszystko sprawi, że dziecko miło będzie wspominać pierwszą wizytę i z chęcią przyjdzie kolejny raz.

Na pierwszej wizycie, jeśli to mozliwe, mogą również odbyć się proste zabiegi profilaktyczne, jak np. lakierowanie, czyli pokrycie ząbków mlecznych żelem fluorkowym, zapobiegającym powstaniu próchnicy.

2017-02-09